ساخت مهر فوری در ستارخان : زمانی که در سطح شهر یا خیابان‌های محله خود قدم می‌زنیم، فروشگاه‌هایی را می‌بینیم که با نمایش و اعلام ساخت «مهر فوری» به جذب مشتری می‌پردازند . به احتمال زیاد فردی را نمی‌یابیم که کاربرد «مُهر» را ندانسته یا با معنی کلمه « فوری » آشنا نباشد ؛ با این حال مهر فوری در میان متخصصین این حوزه به محصولی با ویژگی‌هایی خاص گفته می شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت .

پس یادداشت خود را به طرح سه پرسش آغاز می‌کنیم :

  • مهر فوری چیست؟
  • ساخت مهر فوری در ستارخان را به چه فرد یا مجموعه‌ای بسپاریم؟
  • چنانچه این محصول مهری شخصی باشد، مستلزم داشتن چه ویژگی‌هاییست ؟

مهر فوری

همانطور که بدان اشاره شد از نگاه عامه مردم، مهر فوری به محصولی از این خانواده گفته می‌شود که در مدت زمان کوتاهی ساخته شود؛ اگرچه این تعریف اشتباه نیست اما کامل هم نمی باشد، چرا که باید اضافه کرد که نمونه‌های فوری تنها از دسته مهرهای ژلاتینی هستند .

بی‌تردید مهرهایی با دسته چوبی یا پلاستیکی که پس از آغشته شدن به جوهر استامپ بر روی برگه‌های کاغذی یا دیگر سطوح میزبان نواخته می‌شوند را دیده اید، از سویی دیگر همه ما سابقه مشاهده مهرهای اتوماتیکی که استامپ در داخل آن ها تعبیه شده و با دوران بخش ژله‌ای به جوهر آغشته می‌شوند را نیز داریم .

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که مهرهای فوری به دلیل ساختار ساده‌‌ای که دارند در گروه اول جای گرفته و تنها با این ساختار به وجود می‌آیند، اما در حقیقت اینچنین نیست .

بخش‌های پلاستیکی، چوبی یا دورانی خودکار یک مهر در حقیقت پایه آن‌ها بوده که به صورت پیش ساخته وجود داشته و تنها قسمت ژلاتینی مهر که به صورت سفارشی ساخته شده است روی آن می‌چسبد .

در نتیجه مهم نیست که مهر ما چه ساختاری دارد، آنچه که مهم بوده و در مرحله ساخت به صورت اختصاصی طراحی و تولید می‌شود بخش ژلاتینی آن می‌باشد .

در حالت عادی و غیر فوری، معمولاً مهرسازان همه سفارشاتی که در طول روز (یا دوره‌ای مشخص) گرفته اند را به صورت یکجا ضرب و تولید می‌کنند، این در حالیست که در هنگام ساخت نمونه‌های فوری، سازوکار مذکور برای یک تک محصول به کار افتاده و این اثر به تنهایی و بدون حضور دیگر سفارشات خارج از نوبت ساخته می شود، به عبارتی دیگر دستگاه ساخت مهر برای همان یک سفارش به صورت ویژه روشن شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد .

بنا بر این توضیحات از زمان تائید طراحی توسط کارفرما ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت برای ساخت مهر فوری در ستارخان یا هر محله دیگری زمان لازم است .

ساخت مهر فوری در ستارخان

همانند سایر عرضه‌کنندگان یک محصول یا اعضای صنفی در حوزه امور خدماتی ، خروجی کار همه سازندگان مهر در غرب تهران نیز یکسان نبوده و می‌توان تفاوت‌های محسوسی در کار آن‌ها یافت .

شاید در این حرفه بهای کالا و خدماتی یکسان یا نزدیک به هم باشد (مثلاً یکسان بودن بهایی که برای پایه مهرها دریافت شده و یا اینکه بی توجه به ساختار مهر، هزینه قسمت ژلاتینی آن‌ها یکسان باشد) اما بی تردید ویژگی‌هایی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت فرق بین یک محصول خوب و ایده‌آل با کالایی بی‌کیفیت را به خوبی نشان می دهند .

در همین رابطه سابقه و حسن رضایت مشریان پیشین از خدمات یک مرکز مهرسازی می تواند معیار خوبی برای پذیرش آن‌ها باشد . با توجه به این توضیحات، مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی – واقع در میدان کاج – که پیش از این با خدماتی نظیر ساخت مهر فوری در سعادت آباد و چاپ بنر در سعادت آباد در خدمت همسایگان خود در محدوده شمال غربی تهران بوده است ، اینک آماده است تا با ساخت مهر فوری در ستارخان بار دیگر محصول و خدمات خود را با قیمتی مناسب و کیفتی قابل توجه به همشهریانش ارائه دهد .

از همین روی شما می توانید با برقراری یک تماس تلفنی، ایجاد سفارش به صورت اینترنتی و یا حضور در محل به محصول مورد نظر خود دست یابید .

ویژگی‌های یک مهر شخصی خوب

در بدو ارائه توضیحات در خصوص مهرهای فوری لازم به ذکر این مطلب است که معیارهای سنجش آن‌ها نزد سازمان‌های مختلف فرق دارد، بطوریکه مثلاً شاید مهری که مورد تائید نظام پزشکی بوده و پزشکان محترم از آن استفاده می‌کنند از فیلترهای نظام مهندسی رد نشده و از منظر آنان مهر خوبی محسوب نشود . در نتیجه اینکه ابتدا باید به ویژگی‌هایی که نهادی بالا دستی مجوز آن را صادر کرده است توجه داشته باشیم .

با گذر از مفاد مطلوب یک مهر، مهری ایده‌آل است که نوع طراحی، الصاق بخش ژلاتینی به پایه و تناسب ابعاد آن به نحوی باشد که در نظر اول زیبا به نظر رسیده و پس از گذشت چند ماه کنده نشود .

فونت استفاده شده در مهر باید با جنس و ماهیت حرفه فرد یا کاربرد مهر سنخیت داشته و در خور آن باشد . بدیهیست که اندازه نوشته‌ها، فاصله‌ها و طرح و نقش‌ها نیز در این طراحی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید