در این مطلب قصد داریم تا در مورد طراحی و چاپ در سعادت آباد صحبت کنیم اما پیش از آن به این سوال پاسخ می دهیم که طراحی چیست ؟ طراحی در واقع شاخه ای از هنر بزرگ نقاشی است و از هنرهایی می باشد که قدمت دیرینه ای دارد. از همان ابتدا که اجداد ما در داخل غارها با استفاده از سنگ های تیز و زغال بر روی تخته سنگ ها اقدام به ایجاد طرح هایی درباره زندگی خود می کردند هنر طراحی و نقاشی انسان آغاز شد.
این روزها طراحی که زمانی تنها به مداد مشکی مخصوص و کاغذ سفید محدود می شد گشترش یافته و با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع نرم افزار های گرافیکی به بازار به تنهایی تبدیل به یک رشته تخصصی شده است. البته ذکر این مطلب نیز خالی از لطف نمی باشد که دسترسی آسان عموم به انواع برنامه های گرافیکی مانند کورل دراء ، فتوشاپ و از این دست نرم افزار ها باعث شده تا هر فردی که کمی با آنها کار کرده و مهارت اندکی در آنها بدست آورده است اقدام به طراحی کند و خود را طراح بداند که این یک اشتباه بزرگ است زیرا طراحی به خصوص در زمینه کارت های ویزیت ، بنر و تراکت ها، تکنیک ها و فرمول های تخصصی دارد که بسیاری از طراحان تازه کار از آنها بی خبرند و به همین دلیل وقتی کارتی را طراحی می کنند پس از چاپ متوجه می شوند که کارت چاپ شده با طرحی که در مانیتور کامپیوتر مشاهده می کردند متفاوت است و نمی توانند علت آن را درک کنند. علت چنین اتفاقاتی نا آگاهی این طراحان از تکنولوژی چاپ و قواعد طراحی به خصوص در زمینه کارت ویزیت است.
کارت های ویزیت تابلوهای تبلیغاتی کوچکی هستند که در جیب و کیف مردم حضور دارند. احتمالاً تا به حال این اتفاق برایتان افتاده باشد که وقتی پس از مدتی اقدام به خالی کردن و تمیز نمودن کیف های خود می کنید تعداد زیادی از کارت های ویزیت را مچاله کرده و دور می اندازید اما تعداد محدودی از این کارت ها هستند که احتمالاً آنها را نزد خودتان نگاه می دارید و یا حداقل وقتی می خواهید آنها را به سطل زباله بیاندازید احساس خوبی ندارید ؛ اما چه اتفاقی در این میان برای ما می افتد؟ آن کارت ها چه خصوصیاتی دارند که در دل ما جای می گیرند و آنها را دور نمی اندازیم؟ برای افرادی که قصد طراحی و چاپ در سعادت آباد را دارند کدام طراح می تواند چنین کارت هایی را طراحی کند؟ در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.
همانطور که گفتیم طراحی و چاپ در سعادت آباد در هر زمینه ای که باشد دارای اصول و قواعد خاصی است که در صورت رعایت نکردن آنها نتیجه دلخواه از آن طرح حاصل نمی شود. به عنوان مثال در زمینه طراحی کارت ویزیت عوامل مختلفی مانند انتخاب رنگها ، شکل خطوط و نوع فونت ها بسیار تاثیر گذار هستند. انتخاب تناژی از رنگ های متناسب با محتوای کارت و شغلی که قرار است در آن تبلیغ شود و همچنین دقت به این موضوع که چه رنگ هایی پس از چاپ بهتر دیده می شوند و چه رنگ هایی دید مناسبی پس از چاپ شدن بر روی برگه ندارند نمونه ای از قواعد و تکنیک های طراحی می باشد. انتخاب این که خطوط با چه حالتی در طرح وجود داشته باشند و تطابق صافی ، زاویه دار بودن و انحنای آنها متناسب با محتوای کارت از موضوعات مهم دیگر در طراحی است که مهارت و تجربه بالایی را در این کار می طلبد. همچنین عوامل بسیار دیگری مانند انتخاب نوع و اندازه و حتی رنگ فونت های به کار رفته در طرح ، هر کدام به اندازه خود در زیبایی و گیرایی آن و در نهایت دلنشین بودن کارتی که چاپ می شود تاثیر می گذارند.
موضوع طراحی و چاپ در سعادت آباد برای افراد ساکن غرب تهران به دلیل سختی رفت و آمد به مراکز چاپی مرکز شهر و مشکلات موجود در این راه همیشه از موضوعاتی بوده است که باعث به سختی افتادن آنها می شود. لذا این شهروندان تهرانی برای انجام کارهایی همچون چاپ کارت ویزیت ارزان در سعادت آباد و چاپ بنر در سعادت آباد و دیگر خدمات چاپی در این منطقه از شهر از کمبود یک مرکز تخصصی در این زمینه رنج می برند. به این عزیزان پیشنهاد می کنیم تا برای انجام انواع کارهای طراحی و چاپ در سعادت آباد در زمینه های مختلفی همچون کارت ویزیت و بنر از تجربه بالای متخصصان ایران کپی بهره گیرند تا علاوه بر کم شدن هزینه های پرداختی ، اطمینان حاصل کنند که تبلیغات آنها تا مدت ها نزد افراد باقی خواهد ماند .

دیدگاهتان را بنویسید