لوازم هنری در غرب تهران

می دانیم که هنر به عنوان توانایی خلق زیبایی ، یکی از جلوه های پدیدار شدن هوش ، استعداد و روح انسان که مبین قدرت وی در خلق آثار عاطفی ، احساسی و مفهومی بوده و تمییز دهنده وی از سایر مخلوقات خداوند است ، در رشته ها و عناوین مختلفی خودنمایی می کند . موسیقی ، هنر های دستی مانند مجسمه سازی یا میناگری ، هنرهای ترسیمی مانند نقاشی ، خطاطی ، طراحی یا عکاسی ، هنرهای ادبی مانند شعر ، داستان یا نمایشنامه نویسی ، معماری ، حرکات موزون و در نهایت هنرهای نمایشی از قبیل سینما و تئاتر هفت شاخه مرسوم تقسیم بندی این پدیده ها می باشند که گاه با ادغام با دیگری یا بهره گیری از تکنولوژی روز ، زیر شاخه ای جدید میان خود به وجود می آورند .

موضوع این یادداشت لوازم هنری در غرب تهران می باشد ، لذا ما قصد صحبت در خصوص ذات هنر را نداریم ، بلکه می خواهیم در خصوص ابزار و ادوات مورد نیاز آن سخن بگوییم . برای اینکه هنرمند بتواند تخیلات خود را به پدیده ای فیزیکی و ملموس برای دیگران تبدیل کند ، برای اینکه بتواند از عاطفه و حس خود سخن بگوید و به منظور اینکه محصولی را عرضه دارد که هر مخاطبی بنا به میزان درک و نوع نگاه خود از آن چیزی برداشت کند ، مستلزم کمک گیری از پدیده هایی فیزیکیست تا به آن ها شکل داده و وارد این دنیای مادیشان کند .

در همین رابطه یک عکاس برای ثبت لحظات به دوربین نیاز دارد ، اما اگر این دوربین وجود نداشته باشد نه تنها این فرد دیگر قادر به انجام کارش نیست ، بلکه نام وی – عکاس – نیز از او سلب می شود . با این نگرش فیلمی بدون سخت افزارهای ثبت صدا و تصویر ساخته نمی شود ، ترانه ای بدون وجود ساز یا نرم افزارهای مرتبط با آن تولید نمی شود ، هیچ نقاشی بدون رنگ ، قلمو و سایر ادوات مربوطه کاری از پیش نمی برد و سنگ تراشی بدون تیشه و چکش خود قادر به خلق آثاری هنری نیست . با ذکر این مثال ها قصد داریم تا یادآور این نکته شویم که هنرهایی اینچنینی – با صرف نظر از شعر ، تئاتر ، رقص و … که به وسیله ای جز جسم و ذهن انسان به پدیه ای وابسته نیستند – نمی توان اثری هنری خلق کرد و این پدیده ارزشمند تنها بواسطه لوازم هنری در غرب تهران یا هر نقطه دیگری در جهان به منصه ظهور می رسد .

اگرچه لوازم هنری در غرب تهران می تواند دارای زیرمجموعه های فراوانی باشد ، اما عموماً منظور از ذکر اینگونه اصطلاحات عرضه محصولاتی از خانواده نوشت افزارها و خلق آثاری هنری از خانواده نقاشی می باشد .

رنگ روغن ، آبرنگ ، گواش ، مداد رنگی ، ماژیک ، پاستل های مدادی و گچی ، رنگ اکرلیک ، انواع قلمو و کاردک های طراحی و نقاشی ، روغن ، مدیوم و حلال ها ، نی خطاطی ، دوات ، فوتک ، قلم تراش و سایر ملزومات خوشنویسی ، انواع برگه های کاغذی با جنس ، ضخامت ، ابعاد و کاربردهای مختلف و مجموعه عواملی که در به جای ماندن رد قلم بر روی صفحه به نحوی موثرند (مانند بوم نقاشی یا سه پایه آن) در این گروه جای می گیرد .

علاوه بر این موارد انواع خمیر و ابزارآلات مجسمه سازی ، غلطک ، گِل کَن ، وردنه ، سمباده ، مغار و وسایلی همانند خط کش ، گونیا ، نقاله ، تراز و سایر ادوات که نقطه تلاقی هنر و مهندسی می باشند از دیگر لوازم هنری به حساب می آیند . با شناخت این محصولات ، باید بدانید که چنانچه در مناطق غربی تهران ساکن هستید ، می توانید نیاز های خود را با کمک مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی که پیش از این با ارائه خدماتی همچون عرضه تراکت ارزان در سعادت آباد ، ساخت مهر فوری در سعادت آباد و چاپ بنر در سعادت آباد در کنارتان بوده است پاسخ دهید .

در نهایت گفتنیست که مجموعه پیش روی با ارائه لوازم هنری در غرب تهران این امکان را برای ساکنین محله های سعادت آباد ، شهرک غرب ، پونک و سایر مناطق مجاور به نحوی فراهم آورده است که برای ابتیاع محصولی خاص مجبور به عزیمت به بورس شلوغ و دوردست بازار یا خیابان انقلاب نباشند و با مراجعه به همسایه خود ، هرآنچه که نیاز دارند را تهیه نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید