چاپ عکس در سعادت آباد : در سال های نچندان دور ، در روزگاری که خبری از گوشی های هوشمند تلفن همراه نبوده ، دوربین های دیجیتالی ساخته نشده و حتی استفاده از کامپیوترهای شخصی نیز میان عموم مردم رایج نبود ، عکاسی با دوربین های آنالوگ راهی برای ثبت لحظات مختلف بود . در این دوران ، دوربین هایی با فیلم های نگاتیو رنگی (Color Negative) و اسلاید رنگی (Color Reversal Film) ، با توجه به ویژگی ساختاری خود و تعداد برداشت هایی که در هر حلقه آن ها وجود داشت ، می توانستند ۱۲ ، ۲۴ ، ۳۶ یا تعداد مشخصی از تصاویر را ثبت نمایند ؛ مفهومی که شاید برای بچه های نسل جدید پذیرفتنی نباشد .

در ایامی که تنها حق ثبت چند نما را داشته و نمی توانستیم در هر جا و به هر مناسبتی از دوربین خود را استفاده کنیم ، تصاویر خلق شده در آرمانی ترین حالت خود قرار داشتند . جایی که همه افراد سعی می کردند بهترین ژست خود را گرفته و عکاس نیز به دلیل محدودیت «تیر» های خود ، سعی می کرد که برای گرفتن بهترین «شات» و ثبت بهترین قاب ، همه دقت خود را به کار ببندد . می دانیم عکس های مذکور پس از اتمام ، به منظور اینکه دیده شوند ، مستلزم ظاهر شدن به کمک متخصصین تصویربرداری بودند که می توانستیم آن ها را در عکاسی ها بیابیم . با صرف نظر از اینکه این هم یکی از مشاغل و وظایفیست که با پیشرفت تکنولوژی کساد شده و در شرف فراموشیت (هرچند انداختن عکس های پرسنلی و آتلیه ای این فقدان را پوشش داده اند) ، عکس های مورد نظر پس از چاپ شدن بر روی کاغذهای گلاسه – که به دلیل عدم وجود امکانات امروزی ، تقریباً تنها راه درج آن ها روی یک اسکرین بوده است – به منصه ظهور رسیده و قابل نگهداری می شدند .

شاید برای شما جالب باشد و حتی به آن هم توجه کرده باشید که عکس های کودکیتان که در در دسترس است ، بیش از تصاویر سال های پس از پیدایش تکنولوژی تصویر و عکسبرداری دیجیتالی می باشد . این محصولات با درج بر روی یک تکه کاغذ و نگهداری شدن در آلبوم هایی که خیلی تحت تنش و استفاده نیستند ، لحظاتی از زندگی ما را در خود نگه می دارند که بسیار با ارزشند . این در حالیست که از سویی دیگر با وجود اینکه می توانستیم از یک رویداد با دوربینی دیجیتالی صدها تصویر به جای بگذاریم ، اما ماهیت بایونری آن ها که تنها به فشردن اشتباهی Delete ، قطع برق ، آسیب دیدگی فیزیکی هارد درایو ، فرمت اشتباهی محل قرار گیری آن ها ، گسستگی و گستردگی محل ذخیره سازی آن ها و … وابسته است سبب شده تا نتوانیم این محصولات را نگه داشته و عملاً بخشی از خاطرات تصویری خود را از دست بدهیم .

در همین راستا ، چاپ عکس در سعادت آباد به عنوان یکی از خدمات مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی که پیش از این با خدماتی همچون عرضه تراکت ارزان در سعادت آباد ، ساخت مهر فوری در سعادت آباد و چاپ بنر در سعادت آباد در خدمت اهالی این محله ، نواحی مجاور و سایر ساکنین مناطق غربی تهران بوده است ، سبب شده تا منتخبی از تصاویر دیجیتالی شما  در بستری فیزیکی نشسته و علاوه بر افزایش شانس آن در بقا ، قابل نمایش برای همگان نیز شود . در حال حاضر بیشتر دوربین های دیجیتالی – به طور مشخص موبایلی – دارای چنان قدرت و وضوحی هستند که می توانند تصاویری برای چاپ حتی یک بنر بگیرند ، در نتیجه می توان با ترکیب این توانایی و چاپ عکس در سعادت آباد به خلق آلبومی جذاب در ابعاد گوناگون دست زد .

لحظات بزرگ شدن کودک دلبندتان ، لحظات شادی مانند تولد یا عروسی ها ، شرکت در مراسمات گوناگون و ثبت حضور در آن ها ، عکس های دسته جمعی با همکلاسی یا هم خدمتی ها ، تصاویر ثبت شده از یک طبیعت بکر ، لحظات حضور در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ و ده ها مثال دیگر ، از مصادیقی هستند که نمی توان به سادگی رای به حذف خاطرات آن ها داد ، لذا می توان با چاپ عکس در سعادت آباد (برای اهالی محترم این محله) از این تهدید یک فرصت جذّاب ساخت .

دیدگاهتان را بنویسید