تایپ در پونک مانند سایر نواحی شهر تهران متقاضیان خاص خود را دارد ، به عبارتی باید گفت که مجموعه های عرضه کننده خدمات تایپ بیشتر در ناحیه هایی وجود دارند که مشتریان زیادی برای ماحصل فعالیت آن ها وجود داشته باشد . این محدوده به عنوان منطقه ای در شمال غرب تهران به دلایل مختلفی از جمله ارزان بودن در دهه های قبل (برای خرید زمین) ، قرار گیری در انتهای باختری شهر و قرارگیری در کنار بزرگراه هایی چون همت و اشرفی اصفهانی (در سال های پس از انقلاب) ، مراکز دانشگاهی و ادارات زیادی را در خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات ، واحد غرب ، مرکزی و واحد فنی مهندسی و اداره دولتی چون دیوان عدالت اداری اشاره کرد .

 

شاید به جرات بتوان گفت که این مراکز و ادارات یکی بیشترین استفاده کنندگان از خدمات تایپ محسوب می‌شوند . دانشگاه علوم تحقیقات به عنوان یکی از شاخص ترین دانشگاه آزاد های کشور ، سالانه تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می کند ، به علاوه واحدهای تهران – غرب ، تهران – مرکزی و همچنین واحد فنی مهندسی نیز در این منطقه هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر کشور هستند . همان طور که می دانیم دانشجویان در طی مراحل تحصیلی خود نیاز خواهند داشت پروژه های تحقیقاتی خود را انجام داده و نتایج آن ها را مکتوب کنند . به این منظور باید اطلاعات گردآوری شده را به نحوی منظم و مشخص شده در قالب پایان نامه جهت استفاده توسط سایر دانشجویان یا محققان آماده کنند . با یک حساب ساده می توانیم حجم زیاد تقاضای یک دانشکده کوچک برای خدمات تایپ را محاسبه کنیم چرا که هر ساله متناسب با دانشجویان ورودی ، تقریباً چیزی در همان حدود فارغ التحصیل از هر دانشگاه وجود دارد که حداقل نصف این تعداد به تایپ در پونک برای تهیه پروژه های تحقیقاتی خود نیاز دارند .

حجم این خدمات به قدری زیاد است که مجموعه های چاپ مستقر در هر دانشکده نیز از برآورده کردن آن ها عاجز هستند ، بنابراین دانشجویان مجبور می شوند تا از سایر مجموعه های واقع در منطقه پونک به این منظور استفاده کنند . حتی در سال های اخیر که مجموعه دانشگاهی به سمت استفاده از تکنولوژی در مدیریت کارهای تحقیقاتی دانشجویان خود پیش رفته اند و بیشتر پایان نامه ها را در قالب لوح فشرده از آن ها تحویل می گیرند ، باز هم نیاز به خدمات تایپ در آن ها کاملاً حس می شود چرا که داده ها باید در قالب فایل word یا pdf تهیه شده تا بتوان آن ها را روی لوح فشرده قرار داد .

 

تایپ ایران کپی در پونک

تایپ ایران کپی در پونک

از سویی دیگر ، خدمات تایپ در پونک تنها به دانشجویان محدود نمی شود بلکه سایر ساکنان این ناحیه نیز به منظور رفع نیازهای خود به تایپ نیاز خواهند داشت . مدیر ساختمان یا یک مجموعه اداری را در نظر بگیرید که برای معرفی قوانین ساختمان یا مجموعه خود ، ناچار می شود تا این قوانین را مکتوب کند و در معرض دید افراد قرار دهد ، مسلماً استفاده از دست خط شخصی چندان مناسب این کار نخواهد بود بنابراین بیشتر آن ها متن مورد نظر را در قالب استاندارد تایپ کرده و در معرض دید افراد قرار می دهند .

به عنوان مثالی دیگر می توانیم به آگهی های فوت و تبلیغاتی نیز اشاره کنیم ، سالانه افراد زیادی در این منطقه از دنیا می روند و بستگان آن ها سعی می کنند تا با چاپ اطلاعیه ترحیم ، دیگران را از فوت آن ها آگاه کنند یا به نوعی خود را در غم از دست دادن فرد با خانواده متوفی سهیم کنند ، به این منظور آگهی را چاپ کرده و در آن متنی را مطابق با میل و سلیقه خود درج می کنند ، این متون نیاز به تایپ و ویرایش داشته تا برای چاپ روی آگهی متناسب شوند . اگر به آگهی های تبلیغاتی نیز اشاره کنیم غیر از مواردی که از تصاویر برای انتقال مفهوم استفاده می کنند ، بیشتر موارد حاوی متونی هستند که به معرفی خدمات ارائه شده توسط شرکت مربوطه می‌پردازند ، بنابراین این افراد نیز نیاز دارند تا از خدمات تایپ در پونک استفاده کنند .

با توجه به همه این توضیحات ، مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی به عنوان سامانه ای آزموده شده و سربلند بیرون آمده از چالش های گوناگون ، آماده تایپ در سعادت آباد ، چاپ تراکت ارزان در سعادت آباد ، طراحی اعلامیه های فوت در این ناحیه و سایر مناطق شمال غربی تهران است .

دیدگاهتان را بنویسید