در این مقاله قصد داریم تا به موضوع فلت بد سعادت آباد (Flatbed ) بپردازیم اما قبل از آن بهتر است در مورد این موضوع صحبت کنیم که دستگاه فلت بد چیست و چه کارایی هایی دارد؟ دستگاه فلت بد به معنای دستگاهی با میز فلت یا صاف یکی از جدید و نوآورانه ترین دستگاه های چاپ امروزی محسوب می شود که قابلیت این را دارد که بر روی تمام سطوح صاف و تخت مانند انواع کاشی ، چوب و دیگر سطوح چاپی موارد مورد نظر کاربر را چاپ نماید. در واقع اینطور می توان گفت که دستگاه فلت بد قابلیت چاپ بر روی هر سطح صافی که بتوانید آن را بر روی دستگاه قرار دهید را دارد و این یک ویژگی فوق العاده برای فلت بد است که می تواند آن را از دیگر پرینترهای صنعت چاپ متمایز کند.
عملیات چاپ در دستگاه های فلت بد به وسیله هد انجام می گیرد و جالب است که بدانید در این دستگاه لامپ های ویژه UV تعبیه شده اند که بسیار قدرتمند بوده و باعث خشک شدن جوهر ها می شوند. از جمله سطوح و متریال هایی که می توان با استفاده از این دستگاه بر روی آن ها چاپ کرد می شود به انواع ورق های فلزی ، ورق پلکسی ، گلاس ، کاشی ، شیشه ، سنگ ، چوب ، نئوپان ، ورق آلومینیوم ، انواع چرم و تقریباً هر سطح تخت دیگری اشاره نمود. همچنین از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به این نکته اشاره کرد که بر حسب ضخامت های مختلف متریال های چاپی ، دستگاه قادر به تنظیم ارتفاع بوده تا بتواند با بیشترین کیفیت بر روی متریال مورد نظر چاپ کند.
دستگاه های چاپ فلت بد سعادت آباد مشخصات فنی متنوعی دارند و قطعات مختلفی در این دستگاه ها مورد استفاده قرار گرفته اند که از نظر کارایی دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند . از جمله قطعاتی که در دستگاه های مختلف به شکل متنوعی وجود دارد هد ها هستند. امروزه در بازار دستگاه های چاپ فلت بد هد های مختلف و متنوعی یافت می شوند که از آن جمله می توان به هد سیکو ، کونیکا ، ریکو ، اپسون ، کیاسرا ، پاناسونیک و توشیبا اشاره کرد. نکته جالب توجه در این زمینه این موضوع است که تمام هد هایی که معرفی کردیم ساخت کشور ژاپن هستند و در واقع بازار هد های دستگاه های چاپ به خصوص دستگاه های فلت بد در انحصار این کشور کوچک قرار دارد.
استفاده از دستگاه فلت بد سعادت آباد ( که در کنار چاپ بنر در سعادت آباد و چاپ کارت ویزیت فوری در سعادت آباد آماده سرویس دهی می باشد ) و چاپ بر روی متریال های صاف دارای مزایای مختلفی می باشد که بزرگترین مزیت آن همان چاپ کردن بر روی سطوح صاف ، سخت و منعطف است. پس از این قابلیت بزرگ می توانیم از سیستم کامپیوتری ، عدم دخالت دست و امکان چاپ نمونه با اندازه های مختلف به عنوان دیگر مزایای این دستگاه ها نام ببریم. سرعت بالا و کیفیت چاپ این ماشین ها را نیز می توان در کنار امکان استفاده از انواع جوهر های سالونت و اکوسالونت و همچنین وجود سطح وسیعی برای قرار دادن قطعات مختلف با اندازه های متنوع در زمره مزایای استفاده از دستگاه چاپ فلت بد سعادت آباد قرار داد.
یکی از ویژگی های متمایز کننده این دستگاه از سایر چاپگر های متریال های مختلف این موضوع است که در آن امکان دیدن فرایند چاپ و بازدید هد دستگاه وجود دارد ؛ این امکان در عملیات تمیز کردن و نگهداری هد دستگاه بسیار مورد استفاده و مفید خواهد بود و با داشتن چنین ویژگی می توان به صورت لحظه ای به عملکرد هد ها اشراف داشت و آنها را کنترل نموند.
در نهایت از آخرین مزایایی که می توانیم برای این دستگاه فوق العاده نام ببریم استحکام بالایی است که در بدنه دستگاه وجود دارد و این امر باعث می گردد تا ماشین توانایی حمل اجسام مختلف با اوزان متفاوت را داشته باشد؛ وجود لامپ های قدرتمند UV در این چاپگر که باعث خشک شدن فوری متریال چاپ شده می شود نیز بر دیگر ویژگی های مثبت این دستگاه می افزاید ؛ همچنین از دیگر قابلیت های این ماشین چاپ می توان خواندن نرم افزارهای طراحی مختلف را نام برد و کنترل دیجیتالی این دستگاه را در کنار آن در زمره دیگر مزایای پرشمار این دستگاه قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید