چاپ تراکت فوری : تراکت یکی از روش های تبلیغات است که به صورت برگه های چاپ شده و به شکل دستی در اختیار مردم و رهگذران قرار داده می شود.

تراکت چیست

روش کار به این شکل است که عموماً صاحبین مشاغل و کسب و کارهایی که قصد تبلیغات محلی و بازاریابی لوکال را دارند ، تراکت هایی با مضامین مختلف که اغلب مربوط به کالاهای تولیدی و خدمات آنها می شود را با استفاده از سرویس چاپ تراکت فوری به چاپ می رسانند و افرادی را برای پخش آنها استخدام می کنند. با صرف نظر از محصولاتی از این رسته که چسبانده یا به داخل ساختمان ها انداخته می شوند ، این افراد در نقاط پر رفت و آمد اطراف محل همان کسب و کار و یا در برخی مواقع دقیقاً در مقابل درب ورودی آن کسب و کار قرار می گیرند و تراکت ها را به رهگذرانی که در حال عبور از آنجا هستند تقدیم می کنند. هرچند که تجربه نشان داده است که بسیاری از این تراکت ها سر از سطل های زباله و جوی های آب در می آورند اما درصد زیادی از این تراکت ها به خانه های مردم راه پیدا کرده و به این ترتیب خبر فروش یک کالا یا ارائه یک خدمات خاص را پخش می کنند .

چاپ تراکت

تراکت که یک واژه فرانسوی است که در زبان انگلیسی فلایر (Flyer) معنی می شود . فلایر ها را می توان بر روی انواع کاغذهای مختلفی مانند کاغذ گلاسه و یا کاغذ های تحریر معمولی چاپ کرد. البته شاید نیاز به گفتن نباشد که چاپ بر روی برگه گلاسه با توجه به کیفیت این کاغذ ها می تواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطب شده و تاثیر بیشتری بر روی او داشته باشد اما از سوی دیگر هزینه های چاپ تراکت فوری بر روی کاغذ های گلاسه مبالغ بالاتری از چاپ بر روی کاغذ های تحریر معمولی است. تراکت ها بر روی سایز های مختلفی چاپ می شوند که این ابعاد کاملاً به نظر سفارش دهنده بستگی دارد؛ به طور کلی سایزهای معمولی که تراکت ها بر روی آنها چاپ می شوند A4 ، A5 ، A6 و در برخی مواقع نیز A3 و زیر مجموعه اوراق گروه B هستند .

محتوای تراکت

همانطور که گفتیم تراکت ارزان در سعادت آباد بیشتر برای انتقال یک پیام تبلیغاتی به افراد مختلف چاپ می شوند. قطعاً وقتی که می خواهید تبلیغات کار و حرفه خود را در یک تراکت تبلیغ کنید باید موارد مختلفی را در آن بگنجانید. اطلاعات مختلفی مانند نام کسب و کار ، آدرس ، تلفن ، ایمیل و دیگر راه های ارتباطی مانند انواع شبکه های اجتماعی یکی از ملزومات تراکت ها است. از سوی دیگر مواردی که نشان دهنده این موضوع باشند که کسب و کار مورد نظر دقیقاً چه کاری انجام می دهد ، چه کالایی را به فروش می رساند و یا چه خدماتی را ارائه می کند نیز باید در چاپ تراکت فوری موجود باشد. در کنار این موارد ضروری می توان عکس ها ، طرح ها و لوگو های مختلفی را نیز در آن استفاده کرد. موضوعی که بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند این مسئله است که تراکت ها نباید شامل تمامی ریزه کاری ها و جزئیات حرفه و کسب و کار افراد باشند بلکه باید به صورت خلاصه وار و کوتاه به بیان موضوع بپردازند ؛ به شکلی که هم کوتاه و خلاصه باشد و هم کلیت موضوع را به بیننده بفهماند. به این موضوع می توان با استفاده از یک طراحی مناسب و حرفه ای جامعه عمل پوشاند.

ویژگی های تراکت

شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی تراکت ها قیمت مناسب و مقرون به صرفه آنها است. تراکت ها را می توان با قیمت های مناسبی در تعداد بسیار بالا چاپ نمود که این موضوع فرصتی برای یک تبلیغ خوب و مقرون به صرفه را برای کسب و کارتان در اختیارتان قرار می دهد. همچنین از دیگر مزایای تراکت ها می توان به ارتباط مستقیم آنها با مخاطب اشاره کرد. وقتی فردی تراکت را در دست می گیرد شخصاً شروع به خواندن آن می کند، اطلاعات و مطالب آن را در ذهن خود بررسی می کند و در مورد آن قضاوت می نماید . در تبلیغات با تراکت نیازی نیست که مخاطب با فرد خاصی روبرو شود و صحبت های آن فرد و اصرارهایش برای خرید را تحمل کند .
از آنجایی که تراکت ها در کف خیابان و به صورت دستی پخش می شوند طیف گسترده ای از افراد را با مشاغل، حرفه ها ، طرز فکر ها ، وضعیت های اقتصادی مختلف و مجموعاً با شرایط گوناگون در بر می گیرد که این خود امتیاز مثبتی برای تراکت ها تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید