چاپ عکس پرسنلی در سعادت آباد : می دانیم که پرتره به نگاره هایی گفته می شود که در آن صورت انسان به تصویر در آمده باشد . اگرچه بنا به این تعریف حکاکی ، نقاشی یا هر طرحی از صورت روی یک صفحه دو بعدی نیز می تواند یک پرتره باشد ، اما در دنیای امروز ما منظور از پرتره عموماً تصویر برداری با دوربین های عکاسی می باشد .

پرتره های تمام قد ، هنری ، سیاسی ، تبلیغاتی و خانوادگی از جمله مهمترین اعضای این گروه می باشند که اگر در یکی از آن ها به شخصه حضور نداشته باشیم ، بلاشک یکی از آن ها را دیده ایم ، با این وجود عضوی از این مجموعه وجود دارد که حتی نداشتن آن نیز عجیب و نا ملموس به نظر می رسد ، عکس پرسنلی .

با وجود اینکه در سال های اخیر و به یمن وجود عمل های زیبایی متعدد چهره انسان نیز قابل تغییر و دگرگونی شده است ، اما در حالت کلی و با فرض طبیعی بودن همه اجزای صورت ، چهره انسان همانند اثر انگشت وی بی همتا بوده و تنها مختص خود او می باشد . این عدم شباهت کاملاً یکسان که در دوقلوهای همسان نیز دیده می شود همان عاملیست که سبب شده است تا تصویر افراد به عنوان گواهی بر یگانگی و منحصر بفرد بودنشان در کنار اثر انگشت و حتی DNA کارایی داشته و در همه مدارک شناسایی مهم وی خودنمایی کند .

از کارت ملّی و شناسنامه به عنوان خروجی های سازمان ثبت احوال که وظیفه اثبات و احراز هویت همه افراد جامعه را دارند گرفته تا مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها ، از ادارات دولتی گرفته تا اداره راهنمایی و رانندگی برای صدور گواهینامه مربوطه ، از یک کتابخانه ساده یا دفترچه بیمه گرفته که در پی عدم سوء استفاده فردی به جز دارنده خود این مدرک می باشند تا پاسپورتی که بستر دریافت ویزا و خروج از کشور می باشد ، جملگی علاوه بر داشتن فیلدهایی مشخص همچون نام ، نام خانوادگی و … ، دارای تصویری از فرد مذبور نیز می باشند تا دارنده آن به خوبی شناسایی شده و از دیگران تفکیک شود .

 

با توجه به این توضیحات ، هریک از مجموعه های فوق در طلب تصویری با مشخصاتی خاص می باشد که گاه برای چند میلیمتر کمتر و بیشتر از سوی دیگری پذیرفته نمی شوند . از سویی دیگر شاید یک ویژگی خاص در تصویر (مثلاً پس زمینه رنگی ، مدل مویی خاص ، وجود یا فقدان عینک ، معلوم بودن موی بانوان و … ) از دید اورگانی نامطلوب بوده و برای دیگری اهمیتی نداشته باشد ، در همین راستا داشتن تصویری منطبق با سلیقه هریک بسیار مهم و کاربردی می باشد .

حال فرض کنید عکسی که انداختیم و با کمک چاپ عکس پرسنلی در سعادت آباد آن را به هیبتی فیزیکی در آورده ایم ، با سلیقه سازمان شماره یک جور نبوده ، عکس  ثانویه با خواسته های سازمان اولی جور بوده و رضایت دومی را کسب نمی کند ، تصویر سوم برای دو مورد قبلی مطلوب بوده و باب طبع اداره سوم نیست و … . آیا برای هر مجموعه باید هزینه کرده ، به چاپ عکس پرسنلی در سعادت آباد دست زده و عکسی جداگانه انداخت ؟ چنین کاری به نظر عقلانی نمی رسد ، پس چه بهتر می شود که یا توانایی ویرایش فایل خام عکس فوق را فرا بگیریم و یا خودمان به انداختن این تصاویر مبادرت ورزیم .

امروزه با وجود دوربین های قدرتمند و پر کیفیت ، برداشتن ده ها تصویر که یکی از آن ها مطلوب گردد کار سختی نیست ، اما برای چاپ عکس پرسنلی در سعادت آباد چه کنیم ؟!

در هر دو مورد فوق ، چه زمانی که تصویری را ادیت کرده و چه تصویری نو از خود می اندازیم ، مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی که پیش از این با خدماتی نظیر چاپ تراکت ارزان در سعادت آباد ، ساخت مهر فوری در سعادت آباد و چاپ بنر در سعادت آباد در خدمت اهالی این محله بوده است می تواند به چاپ تصاویر در قطعاتی مطلوب و مورد تقاضای سازمان مربوطه ، دسترنج هنری شما را به پدیده ای کاربردی تبدیل کرده و صرفه جویی زیادی نیز در مخارج صرف شده بکند .

در همین راستا با عنایت به اینکه در این مرکز همه روزه با موارد متعددی از خواسته های گوناگون برای چاپ عکس پرسنلی در سعادت آباد رو در رو می شویم ، به خوبی از سلیقه نهادهای مختلف نیز آگاهی داشته و چنانچه در ساختار این تصاویر مشکلاتی وجود داشته باشد ، به شما یادآوری می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید