ساخت مهر امضا در سعادت آباد : یکی از سنت هایی که از دیرباز در میان نژاد های مختلف مردم در عصر های مختلف تاریخی وجود داشته ، استفاده از مهر بوده است. مهر ها از سالها پیش مورد استفاده قرار می گرفتند که البته در گذشته مردم عادی از آن بی بهره بودند و این لوازم بیشتر در اختیار افراد صاحب منصب مانند پادشاهان ، والیان مناطق مختلف و افرادی دیگری بود که عموماً از ثروتمندان بزرگ زمان خود محسوب می شده اند . مهر ها حتی در گذشته دور توسط شخصیت های بزرگ مذهبی نیز مورد استفاده قرار می گرفت تا آنجایی که بسیاری از نامه های شخصیت های برجسته دینی و علما به اصحاب و یاران خودشان به کلمات یا نشان هایی که بر روی انگشتری آنها حک شده بود ممهور می شدند. اما چرا مهر ها لوازم مهمی محسوب می شوند و کارایی آنها چیست ؟ مهر امضا چیست و ساخت مهر امضا در سعادت آباد چگونه است ؟ اینها سوالاتی است که در ادامه این مطلب به آنها می پردازیم .
احتمالاً همه ما در دوران کودکی به واسطه ساخت کار دستی و یا انجام فعالیت های مدرسه با استفاده از موادی مثل سیب زمینی خام اقدام به ایجاد مهر کرده ایم. نام خود را بر روی آن حک کرده و با فرو بردن آن درون جوهر ، نقش آن را بر روی کاغذ دفاترمان دیده ایم. بعضی اوقات نیز کلمه ای را بر روی پاک کن های خود حک کرده ایم و سپس روی آن را با خودکار رنگ کرده و به برگه های کتابمان زده ایم. اما مهر هایی که قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم تکه های پاک کن و سیب زمینی خام نیستند بلکه این مهر ها سندی هستند که نشان می دهند صاحب مهری که تصویر آن بر روی یک برگه نقش بسته است محتویاتی که درون آن کاغذ وجود دارد را قبول داشته و به صورت رسمی تایید می کند. این تایید رسمی به این معناست که تمام نهاد های دولتی ، مالی و قضایی این تاییدیه را به رسمیت می شناسند و اگر تصویر مهر شما پای برگه ای خورده باشد که در محتویات آن برگه شما ملزم به انجام تعهدی شده باشید ، انجام این تعهد به امری واجب تبدیل می شود به شکلی که به هیچ عنوان نمی توانید از انجام آن تعهد سر باز زنید.
در کنار مهر ، امضا نیز از دیگر پدیده هایی می باشد که سابقه استفاده طولانی و پر قدمتی دارد. در حالی که در فرهنگ های خارجی امضاء یا Sign نگارش نام و نام خانوادگی فرد با دستخط خودش می باشد ، در فرهنگ ما مجموعه ای از خطوط منظم و نا منظم است که می تواند از ترکیب اشکال و حروف فارسی و انگلیسی مختلف تشکیل شده باشد. عموماً در اسناد رسمی مهر ها در کنار امضا به صورت کامل رسمیت پیدا می کنند و به عنوان مثال دستور مدیر عامل یک شرکت که به همراه مهر آن شرکت باشد در کنار امضای او به صورت کامل قابل تایید می باشد. اما موضوعی که هنوز به آن نپرداخته ایم این مطلب است که مهر امضا چیست ، چه کارایی دارد و ساخت مهر امضا در سعادت آباد به چه شکلی است؟
بسیاری از افراد صاحب منصب که در شغل های رده بالای دولتی و خصوصی شاغل هستند به واسطه شغل و منصب خود روزانه مجبورند تا ده ها نامه ، درخواست و سند مختلف را امضا کنند زیرا در ساختار اکثر شرکت ها و سازمان های مختلف درصد بالایی از نامه ها ، تاییدیه ها ، فیش ها و اسناد مهم تنها با مهر و امضا مدیر مجموعه مورد تایید و استناد خواهد بود. از آنجایی که امضا کردن ده ها برگه کار خسته کننده ای است و ممکن است شکل برخی از آنها با بقیه تفاوت داشته باشند و به واسطه اینکه تکنولوژی برای راحتی و رفاه هر چه بیشتر انسان به وجود آمده است بسیاری از این افراد اقدام به ساخت یک مهر امضا می کنند. مهر امضا در واقع امضای یک فرد است که به صورت مهر ساخته شده است و فرد مورد نظر دیگر نیاز به انجام این کار با خودکار و به کار گیری نهایت دقت در زدن امضا برای ثابت ماندن شکل امضایش نیست . با ساخت مهر امضا این شخص می تواند تنها با فشار دادن مهر بر روی کاغذ صد ها امضای کاملاً یک شکل را بر روی برگه درج کند.
در نهایت لازم به ذکر است که به دلیل رخنه های امنیتی یا عدم حصول همه اهداف از اخذ امضاء (مثلاً اطمینان از حضور و رضایت فرد صاحب امضاء از یک عمل یا رویداد) شاید طرفداران این گونه مهرها افرادی خاص با سلیقه هایی منحصر بفرد باشند ؛ با این حال مکانیزم کلی ساخت مهر امضا در سعادت آباد به این شکل است که افراد می توانند شکل نهایی و اصلی امضای خود را از طریق عکس برای این مجموعه ارسال کنند و یا با مراجعه حضوری به مجموعه ایران کپی نمونه امضای خود را بر روی برگه ای نقش کرده و به این مجموعه تحویل دهند تا با استفاده از خدمات ساخت مهر فوری در سعادت آباد در سریع ترین زمان ممکن مهر امضای خود را تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید