پلات در غرب تهران : زمانی که قصد چاپ یک تصویر بر روی مدیایی کاغذی یا پارچه‌ای را داریم، پرینترها در ابعاد مختلف واسطه‌هایی برای به ثبت رساندن این نگاره‌ها می‌باشند؛ حال اینکه ممکن است در کسوت پرینترهای لیزری و جوهر افشان کوچک بر روی اوراق A3  تا A5 و نمونه‌هایی در قطع مشابه این کار را انجام داده و یا بسان پرینترهای لارج فرمت، تصاویر مورد نظر را بر روی بنرهایی حتی تا عرض ۵ متر به چاپ برسانند .

در همین رابطه گاهی نیاز داریم تا تصویری را در ابعاد بینابینی دو مورد فوق و بر روی زمینه‌ای کاغذی به چاپ برسانیم؛ اینجاست که نقش چاپگری به نام پلاتر (Plotter) پررنگ شده و بواسطه آن می‌توان طرح‌های مورد نظر را با کیفیتی به مراتب بیشتر از بنر و بسیار بزرگتر از کاغذهای سایز استاندارد به چاپ رساند .

کاربرد پلاتر

زمانی که سخن از پلات در غرب تهران یا هر ناحیه دیگری به میان می‌آید، دانشجویان و مهندسین نقشه‌کشی، معماری، عمران و همچنین مکانیک ، نخستین قشری هستند که به عنوان کاربران کلاسیک این وسیله به یادمان می‌آیند ، جایی که نقشه‌های ساختمانی و صنعتی با کیفیت بالا و جزئیاتی کامل (که خروجی نرم افزارهایی نظیر اتوکد ، سالید ورک ، کتیا و … هستند) به چاپ رسیده و بدین ترتیب طرحی که در کامپیوتر ترسیم شده است، به صورت یکپارچه و کاملاً خوانا به صورت نقشه‌ای فیزیکی پدیدار می‌شود.

با گذر از این کاربرد جا افتاده، بواسطه کیفیت بالای چاپ که در پلاترهای نسل جدید به صورت رنگی نیز تحقق یافته‌اند، از این وسیله به منظور چاپ تصاویری با کیفیت با اهداف دکوراتیو و حتی برپایی نمایشگاه‌های هنری (مثلاً عکاسی) نیز استفاده می‌شود.

با لمینت شدت خروجی این محصولات، نگاره‌های کاغذی دوام بیشتری در برابر تهدیدات فیزیکی محیط نظیر رطوبت، خراش، پارگی یا تا خوردگی پیدا می‌کنند ، در نتیجه در جایگاه‌های بیشتری مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

حوزه تبلیغات هم که در آن طرح‌های جذاب و الوان گیرا حرف نخست را در جلب نظر مخاطبین می‌زند یکی دیگر از زمینه‌های استفاده از پلاتر می‌باشد، جایی که پوسترهای بزرگ در تعدادی دلخواه، کیفیت بالا و قیمت مناسب به چاپ رسیده و بدین ترتیب نظر متقاضیانی که نیاز به چاپ بنر در منطقه ۲ داشته اما کیفیت و یا ظرافت آن‌ را قابل قبول نمی‌دانند نیز جلب می‌گردد .

نهایتاً لازم به ذکر است که این محصولات که گاه عرضشان به ۱٫۵ متر نیز می‌رسد به جز نقشه و پوستر به منظور چاپ کوتد، فتو گلاسه ، بوم، پی وی سی، سازه‌های نمایشگاهی مثل استند، پاپ آپ، کانتر، رول آپ و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند .

پلات در غرب تهران

با گذر از توضیحاتی که در خصوص این محصولات داده شد با بگوییم که غرب تهران – به ویژه در دو منطقه ۲ و ۵ – به عنوان دو منطقه پرجمعیت شهرداری (مناطقی که از قضا دارای سن و سالی کم و مردمانی با میانگین سنی نسبتاً جوانی هم می‌باشند) دارای خیل عظیمی از متقاضیان پلات در غرب تهران می‌باشد ؛ جایی که علاوه بر امور نقشه کشی و تبلیغات، چاپ تصاویر دلخواه و جذاب برای بسیاری از نوجوانان و جوانان امر مطلوب و دلخواهی به نظر می‌رسد .

در همین رابطه وجود مرکزی که بتواند خواسته آن‌ها را برآورده کند از اهمیت زیادی برخوردار است، سامانه‌ای که علاوه بر نزدیکی به محل کار یا زندگی ایشان، قادر به ارائه خدمت آنلاین و از راه دور نیز باشد .

مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی که پیش از این نیز با خدماتی نظیر پلات در پونک یا پلات رنگی در سعادت آباد در کنار همشهریان غرب نشین خود بوده است، اینک مفتخر است تا خدمت پلات در غرب تهران را در گستره وسیعتری به متقاضیانش ارائه دهد .

چنانچه شما در غرب و شمال غربی تهران ساکن بوده و در پی چاپ نقشه یا تصویری رنگی بر روی مدیای مذکور هستید، می‌توانید هم اکنون فایل‌های مربوطه را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی برای ما ارسال کرده و بدین ترتیب پس از آماده شدن آن‌ها، بواسطه پیک‌های رایگان مجموعه سفارشات خود را دریافت نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید