پلات لیزری سیاه و سفید

این مرکز برای صرفه جویی در زمان و بالا بردن کیفیت چاپ خروجی از پلاتر plot wave 300 کمپانی oce استفاده می نمایدکه در مقایسه با پلاتر های جور افشان دارای وقت و سرعت بسیار بالاتر می باشد(تقریبا ۷ برابر)

حتما در دفاتر فنی معتبر که خدمات چاپ را انجام می دهند موردی به نام خدمات چاپ پلات را مشاهده فرموده اید. بسیاری از مردم اصلا نمی دانند پلات چیست؟ در این مطلب قصد داریم به اختصار به معرفی خدمات چاپ پلات که معمولا در دفتر فنی های معتبر سراسر کشور ارائه می گردد بپردازیم. دستگاههای پلات معمولا بزرگ و جاگیر بوده و به جز شرکتهای نقشه کشی بزرگ، معمولا بصورت شخصی و شرکتی تهیه نمی گردد و کار در فایل طراحی ذخیره شده و به دفاتر فنی دارای خدمات چاپ پلات ارجاع می شود.

چاپ پلات در دسته چاپ های عریض یعنی با عرض زیاد طبقه بندی می گردد و از زیرمجموعه های چاپ دیجیتال است. در صنعت چاپ دیجیتال دستگاه چاپ پلات در دسته بندی دستگاه چاپی فضای داخلی (IN DOOR ) قراردارد. چاپ پلات مخصوص فضای داخلی و با جوهر پایه آب (WSTWR BASE) بر روی کاغذ است که در مجاورت با اب و هوای فضای خارجی مقاومت کمی دارند جنس پلات کاغذ مقوا می باشد که معمولا با لمینت پوشانده می شود. کیفیت بیش از , ۵ برابری چاپ توسط دستگاه پلات در مقایسه با چاپ توسط دستگاه بنر و همچنین برتری چشم گیر پلات از لحاظ بصری در فاصله نزدیک، دلایل بسیار مهمی برای استفاده از پلات برای چاپ های عریض تا عرض ۱۰۰ سانتیمتر می باشد. در چاپ پلات امکان چاپ تا عرض ۱۰۶ سانتی متر و در دستگاههای بزرگ تا عرض ۱۵۰سانتی متر وجود دارد ، به علت منحصر به فرد بودن این دستگاه در چاپ فضای داخلی(چاپ ایندور) تمامی چاپ ها از قبیل چاپ نقشه، چاپ پوستر، چاپ کوتد، چاپ فتو گلاسه ،چاپ بوم، چاپ پی وی سی، چاپ سازه های نمایشگاهی مثل استند، پاپ آپ، کانتر و رول آپ را شامل می شود. دستگاه پلاتر هم همانند سایر دستگاه های چاپ دیجیتال دارای هدهایی هست که بوسیله آن رنگ را بر روی انواع گوناگون کاغذ انتقال می دهد.

نحوه کار به این صورت است که فایل طراحی به وسیله کامپیوتر به ریز پردازنده دستگاه پلاتر انتقال پیدا می کند و رنگ از مخازن مخصوص به وسیله هد ها بر روی کاغذ انتقال پیدا می کند. در انتها جهت جلوگیری از رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب و همچنین استحکام بخشیدن به پلات بر روی آن لمینت مات و یا براق کشیده می شود  این نوع چاپ برای فضای داخل به عنوان مثال کارهای نمایشگاهی – کارهای هنری و کارهای دانشجویی و غیره ..مناسب است. تنوع جنس بالا از مزیت های این چاپ می باشد که شامل انواع کاغذ کاتد – انواع بوم و بک لایت و طلق وکاغذ فتوگلاسه می شود.