چاپ بنر عریض : بنر ها نوعی متریال چاپی اند که اغلب حاوی یک پیام تبلیغاتی ، فرهنگی ، اجتماعی و یا هر متن دیگری که حاوی پیامی مهم برای سفارش دهنده آن می باشد هستند.

به طور حتم ابعاد و اندازه های بنر نقش بزرگی در میزان جلب توجه آن دارد و هرچه چاپ بنر عریض و بزرگتر باشد ، از فاصله دورتری قابل مشاهده بوده و گستره دید بیشتری را در بر می گیرد.

ویژگی بنرهای عریض

منحصر به فرد ترین ویژگی که چاپ بنرهای عریض دارند این است که در عرض هایی بین ۳ متر تا ۵ متر چاپ می شوند و موارد کاربری بنر ها در ابعاد بالا تا میزان عرض ۵ متر را در یک دور چاپ و درون یک متریال یکپارچه پوشش می دهند.

این امر باعث می شود تا سرعت و کیفیت چاپ بنر در سعادت آباد بالا رفته و همچنین طول عمر و زیبایی بنر چاپ شده افزایش یابد.

به همین سبب از بنرهای عرض ۵ متر به عنوان مهمترین متریال چاپ و تبلیغات فضای باز یاد می شود که قادر است هر نوع اجرای گرافیکی را با انواع کاربری های اطلاع رسانی و تبلیغاتی در قالب انواع بیلبورد ها ، تابلو های سر درب مغازه ها ، اعلان های چاپی درون شهری و بسیاری از موارد دیگر به خوبی پوشش دهد.

بنرهای عریض را می توان در چند نوع تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال یک نوع دسته بندی آنها را به دو گروه مات و براق تقسیم می کند؛ همچنین این متریال ها در دو نوع کره ای و چینی در بازار موجود هستند.

تراکم های بنرهای عریض از ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متغیر است و اغلب در گرماژهای ۸ تا ۱۸ انس ارائه می شوند. لازم به ذکر است که منظور از تراکم در واقع تعداد تار و پود های به کار رفته در یک متر مربع از بنر می باشد.

عموماً تراکم چاپ بنر عریض دارای استاندارد های مختلفی است که انواع ۵۰۰*۵۰۰ ، ۵۰۰*۱۰۰۰ و ۸۴۰*۸۴۰ به دلیل میزان تراکم بالا به منظور استفاده های طولانی مدت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

از کابردهای بنر های عریض می توان مثال های فراوانی را بر شمرد. به عنوان نمونه سردر موسسه ها و فروشگاه های مختلف ، بیلبورد های بسیار بزرگ ، مساجد و حسینه ها ، همایش ها ، اجلاس ها و کنفرانس های گوناگون از نمونه های کاربرد این بنرهای عریض هستند.

 

مزایای استفاده از بنرهای عریض

استفاده از بنر های عریض به خصوص عرض ۵ متر مزایای متعددی دارد. شاید بتوان به عنوان اولین مزیت آنها ارزانی و مقرون به صرفه بودنشان را مثال زد.

با توجه به حجم بزرگی از بنر که مورد چاپ قرار می گیرد و تا مسافت طولانی قابل رویت می باشد و همچنین تا مدت ها ماندگاری دارد ، قیمت چاپ بنر عریض بسیار مناسب و مقرون به صرفه جلوه می کند.

همچنین چاپ این بنرها در طول های مختلف نیز از مزایای آنها محسوب می شود ؛ افراد می توانند بنر های عریض را با هر طولی که دلخواهشان است چاپ کرده و به کار گیرند.

از دیگر مزایای بنرهای عرض ۵ متر وضوح بالای چاپ و همچنین سرعت و کیفیت بالا است. چاپ این بنر ها با توجه به ابعادشان در دستگاه چاپ بنر مخصوص انجام می گیرد و این امر خود دلیلی بر سرعت بالا و کیفیت مطلوب آنها می باشد.

از دیگر مزایایی که می توان برای بنرهای عریض برشمرد مقاومت خوب آنهاست. این بنرها به دلیل تراکم مناسب قادرند تا در مقابل عوامل مختلف محیطی مانند باد ، رطوبت ، نور خورشید و دیگر موارد مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

این بنر ها به شکل یکدست و بدون هر گونه زائده ای چاپ می شود و دارای رنگ های زیبا و ماندگاری هستند که طول عمر بالایی دارند.

 

ویژگی بنرهای بی کیفیت

تنها نکته ای که شاید بتوان به عنوان معایب بنر های عریض در نظر گرفت این است که باید در زمان انتخاب بنر خام با توجه به مدت زمان استفاده و کاربرد بنر این کار را انجام داد.

به عنوان مثال اگر از یک بنر با انس پایین در چاپ بنر استفاده شود و سپس آن بنر را در فضای خارجی و در مقابل باد قرار دهند احتمال پاره شدن آن بسیار زیاد است.

بنابراین بهتر است قبل از چاپ بنر به نوع کاربری و محل قرارگیری آن دقت کرده و با سنجش انواع عوامل محیطی اطراف ، بنر خام مناسب آن محیط را برای چاپ در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید