در این مطلب قصد داریم به چگونگی اسکن مدارک در سعادت آباد بپردازیم اما قبل از آن از خود می پرسیم که اصلا ًمدرک مناسب تهیه رو نوشت یعنی چه و چه مواردی شامل مدارک می شوند؟
در تمام نقاط دنیا مدارک شناسایی در واقع هویت یک فرد هستند. تمام کشورها بر اساس قوانین و مقررات خود مدارک شناسایی خاصی را برای شهروندانشان در نظر گرفته اند. بعضی از این مدارک جهانی هستند و در تمام دنیا اعتبار دارند که به عنوان نمونه می توانیم از پاسپورت یاد کنیم که در هر کجای این کره خاکی بروید توسط آن می توانند شما را بشناسند و اطلاعات شناسایی شما را داشته باشند. برخی از این مدارک نیز تنها در داخل همان کشوری که آن را صادر کرده اعتبار دارند. مثلا در کشور ما شناسنامه از آن مدارکی است که فقط در داخل ایران اعتبار داشته و در سطح بین المللی کسی به آن توجهی نخواهد کرد؛ همچنین کارت ملی هم دقیقاً همین خصوصیات را دارد.
البته وقتی با کلمه مدرک رو برو می شویم فقط شناسنامه و کارت ملی نیستند که به ذهن ما می رسند. بسیاری از اسناد هستند که می توان آنها را در زمره مدارک قرار داد ؛ از سند های املاک و ماشین و اموال منقول و غیرمنقول گرفته تا کارنامه های مقاطع تحصیلی مختلف و گواهی های پایان دوره تحصیلی مثل لیسانس، دیپلم و غیره .
اکثر این اسناد و مدارک به جز اینکه ثابت می کنند شما مالک مکان یا شیء خاصی هستید خاصیت دیگری ندارند و خیلی به کار نمی آیند، مگر اینکه روزی بخواهید آنها را به فروش برسانید . اما دسته ای از مدارک هستند که خیلی به کار می آیند و گاهی حتی مصرف روزانه دارند و ما هر روز با آنها سرو کار داریم. مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه ، کارت ماشین و تعدادی دیگر ، از مدارکی هستند که موارد مصرف زیادی دارند.
موارد بسیار زیادی را می توان نام برد که ما در آنها از این مدارک استفاده می کنیم. اگر بخواهیم با زمان پیش برویم و از اول شروع کنیم می توانیم ثبت نام مدرسه را به خاطر بیاوریم که با شناسنامه خودمان انجام شد. باز کردن حساب در بانک ها که اغلب کارت ملی و شناسنامه را نیاز دارد؛ شرکت در آزمون های مختلف ، نقد کردن یک چک و چندین مورد کار دیگر که این مدارک در آنها به کارمان می آیند.
اما گاهی نیاز است که این مدارک را به جایی ارسال کنیم. مثلا ممکن است یکی از اعضای خانواده که در شهر دیگری است به مدارک شناسایی شما برای یک کار اداری نیاز دارد و یا ممکن است خود شما برای ثبت نام در یک آزمون یا ورودی یک همایش نیاز به ارسال این اسناد داشته باشید. این روزها با توجه به گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت در دهه های اخیر بسیاری از سازمان ها و ارگان ها نیز با این موج همراه شده اند و بسیاری از کاغذ بازی ها را از بین برده و ارتباطات با مراجعین خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. به عنوان مثال همانطور که می دانید ثبت نام کنکور سراسری که از مهمترین آزمون های کشور است از طریق اینترنت و ارسال تصویر مدارک انجام می شود. با توجه به اینکه این اسناد کاملا شخصی هستند و احتمال سوءاستفاده از آنها زیاد است و همچنین ارسال این مدارک به مکان های دیگر احتمال گم شدن آنها را نیز افزایش می دهد به این نتیجه می رسیم که ارسال فیزیکی آنها هم کار عاقلانه ای نیست.
هوشمندانه ترین کار در این مواقع اسکن مدارک در سعادت آباد یا دیگر محله های این دیار و ارسال تصویر مدارکتان از طریق اینترنت است. احتمالاً اگر شما از افرادی باشید که در منطقه غرب و شمال غربی تهران زندگی می کنید این سوال به ذهنتان خطور می کند که چطور اقدام به اسکن مدارک در سعادت آباد کنیم؟ سوال به جایی است زیرا برای افراد ساکن در غرب و مناطق اطراف آن که اصولاً مشاغلی مانند دفاتر فنی و دفتر ایران کپی در آنجا به ندرت یافت می شود ، آمدن به سطح شهر و به خصوص مرکز شهر که بورس این مشاغل در آنجاست کار سختی است. مشکلاتی که همه به خوبی از آن آگاهیم مانند ترافیک ، طرح های ترافیکی ، انواع جریمه ها و ده ها معضل دیگر کار را برای شهروندان بخش غربی پایتخت سخت می کند. به همین دلیل ساکنین غرب تهران برای اسکن مدارک در سعادت آباد می توانند به دفتر مجموعه ایران کپی مراجعه کنند تا از خدماتی مانند تایپ در سعادت آباد ، اسکن ، پرینت و حتی چاپ بنر در سعادت آباد بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید