لوازم التحریر در شهرک نفت : اگرچه برخی از مشاغل یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهند در نظر اول مهم نمی باشند ، اما زمانیکه به یکی از آن ها نیاز پیدا می کنید می توانید به اهمیت فوق العاده زیاد و وجود حیاتی آن ها پی ببرید .

لزوم وجود برخی کسب و کارها در یک محله

به عنوان مثالی که همین چند روز پیش برای خود من پیش آمده بود ، برای انجام کاری به یکی از بلوارهای منطقه ۳ تهران (بلوار نلسون ماندلا) مراجعه کرده بودم . در همین رابطه و در

خلال به اتمام رساندن امر پیش آمده ، به وسیله ای نیاز پیدا کردم که می شد از یک سوپر مارکت تهیه کرد .

از آنجایی این نوع مغازه و کسب و کار شریف را در تعدادی زیاد در سطح شهر می بینیم ، هیچگاه به اهمیت آن و دردسرهایی که نبودشان به وجود می آورند فکر نکرده ایم .

در نتیجه در نقطه ای که من قرار داشتم به جرأت می توان گفت که تا شعاع یک کیلومتری هیچ سوپر مارکتی وجود نداشته که بتوان به آن مراجعه کرد .

بدین ترتیب بود که بار دیگر به ضرورت وجود صنفی که کمتر به اهمیتشان توجه می شود پی بردم و بر آن شدم تا درخصوص لوازم التحریر در شهرک نفت و فروشگاه های تخصصی نوشت افزار در این ناحیه بپردازم .

آیا همه لوازم التحریری ها خدمات و کالاهایی یکسان ارائه می دهند ؟

می دانیم که لوازم التحریر در معنای تحت اللفظی خود به وسایلی گفته می شود که بتوان با آن ها مطلبی را نگاشت ، حال اینکه به صورت یک قلم برای خوشنویسی به کار برود ، زغالی برای طراحی گرافیک باشد ، خودکار ، مداد یا خودنویسی برای نوشتن کلمات بوده یا وسایلی مانند قلمو یا کاردکی نقاشی برای صورتگری های حرفه ای باشد !

با استناد به این تعریف فروشگاه های زیادی را می توان یافت که به عرضه این محصولات می پردازند ، اما نکته قابل توجه در این میان عرضه سخت افزارهای مرتبط با این محصولات می باشد .

به عنوان مثال شاید وسایل مجسمه سازی یا سردیس تراشی محصولاتی نباشند که بتوان با آن ها نوشت ، اما به دلیل قرار گرفتن در زمره محصولات هنری ، باید در کنار کالاهای هم خانواده خود به فروش برسند که لوازم التحریر های معمولی یا آنچه که دانش آموزان یا دانش جویان برای کتابت به آن ها نیاز دارند جای می گیرند .

از طرفی دیگر انواع ماشین حساب ، وسایل اندازه گیری و رسم مانند خط کش و پرگار ، انواع ماژیک های هایلایتر یا وایت برد ، وسایل کمک آموزشی ، وسایل میز اداری (مانند منگنه ، پانچ ، جاچسبی یا جاسوزنی ) ، کاغذهایی در قطع و ابعاد مشخص یا ساختاری خاص (مثل شطرنجی یا دو خط) و ده ها پدیده دیگر ، وسایل هستند که مورد نیاز افراد مختلف بنا به سطح نیازشان قرار می گیرد .

با عنایت به این توضیحات ، چنانچه چنین فروشگاهی در نزدیکی محل سکونت یا کار شما وجود نداشته باشد ، در مواقع ضروری به دردسر بزرگی خواهید افتاد .

لوازم التحریر در شهرک نفت

با ورود به مبحث لوازم التحریر در شهرک نفت باید اذعان داشت که منطقه مذکور ، به عنوان یکی از محله های جوان و کم و سن و سال پایتخت که تنها قریب به ۳ دهه از تولد آن می گذرد ، روزی که بواسطه چند پروژه شرکت نفت نخستین سنگ بنایش نهاده شد فکرش را نمی کرد که پس از چندی به بزرگراه اشرفی اصفهانی ، فرحزاد ، چهاردیواری ، کوهسار و فکوری که صد البته خود آن ها نیز عمر چندان زیادی ندارند برسد .

در همین رابطه با بررسی فروشگاه های موجود در این ناحیه ، با احترام به همه همکاران محترممان در این ناحیه باز هم نمی توان یک مرکز عرضه لوازم التحریر در شهرک نفت را یافت که همه نیازهای مشتریان خود را برآورده کند .

زمانی که به مجموعه چاپ دیجیتالی ایران کپی واقع در میدان کاج سعادت آباد نگاه می کنیم ، می بینیم که این مجموعه به عنوان یک مرکز عرضه کننده لوازم التحریر ، به ساخت مهر ، طراحی و چاپ تراکت ، کارت ویزیت و بنر ، تایپ و حتی سیمی کردن کتاب ها و جزوات کاغذی پرداخته و بدین واسطه خدمات گسترده و متنوعی را ارائه می کند . این در حالیست جای خالی چنین مرکزی در شهرک نفت به چشم می آید .

در نهایت اینکه ساکنین این منطقه می توانند به جای مراجعه به فروشگاه های خیابان انقلاب ، محدوده پله نوروز خان یا بین الحرمین بازار بزرگ یا سایر مراکز تخصصی فروش لوازم التحریر ، به سامانه مذکور مراجعه کرده و بدین ترتیب در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنند .

دیدگاهتان را بنویسید