مهر امضا در اکباتان : چندی پیش در یکی از بانک‌های غرب تهران مشغول انجام امور بانکی بودم که همهمه در باجه کناری نظرم را جلب کرد . در همین رابطه فردی سالخورده به منظور احراز هویت خود ملزم به پاراف یک فرم رسمی بود، اما به دلیل لرزش دست و ناتوانی در تکرار امضایی که در سامانه ثبت شده بود، کارمندان این شعبه امضای ثبت شده توسط ایشان روی اسناد را نپذیرفته و به همین دلیل هم مجاز به انجام خواسته وی نبودند.

با اینکه کار من تمام شده و از آن مکان خارج شدم، اما می‌توانستم حدس بزنم که با کدخدا منشی رئیس بانک یا بررسی سوابق فرد (در صورت حساب داشتن در آن شعبه) این کار به سرانجام می‌رسد؛ اما نمی‌توان انکار کرد که این شفقت و همراهی با ارباب رجوع همواره وجود نداشته، همیشه سوابقی جهت بررسی در دسترس نیست، در موارد متعددی میزان سختگیری و اهمیت موضوع بسیار بیشتر از موضوع مذکور بوده و از همه مهمتر تن دادن به درخواست چنین افرادی دارای پیگردهای قانونی برای مسئولین و کارمندان نهادهای رسمیست که بسیاری زیر بار آن نمی‌روند .

از آنجایی که لرزش دست یا تکرار یک امضای مشخص عواملی نیستند که بتوانیم آن‌ها را در سالمندان گرامی تقویت کنیم، پس بهتر است تا به دنبال راه حلی جایگزین نظیر مهر امضا در اکباتان یا سایر مناطق شهرمان باشیم .

مهر امضا چیست

مهر امضا به مهری گفته می‌شود که امضای یک فرد روی آن نقش بسته و با ثبت در مراجع قانونی و طراحی و ساخت به طریقی غیرقابل جعل، احراز کننده هویت صاحب خود می‌باشد .

در همین رابطه شاید گفته شود که «یک فرد سالخورده که به راحتی قادر به زدن یک امضا نیست، نمی‌تواند امضای نمونه را نیز روی کاغذ بیاورد، پس عملاً ساخت مهر امضاء شدنی نیست»! در جواب این افراد باید گفت که این فرد می‌تواند پس از تمرین و اجرای چند امضا، بهترینشان را برای مراکز ساخت مهر امضا در اکباتان ارسال کرده و از این پس این امضا را به عنوان نمونه قابل پذیرش تعیین کند .

نه تنها این عزیزان، بلکه همه افرادی که در پی سفارش این محصولات هستند باید چند امضا با خودکاری ظریف (و ترجیحاً مشکی) روی زمینه‌ای سفید زده و بهترین آن‌ها را پس از اسکنی با کیفیت ۳۰۰ یا ۶۰۰ dpi برای سازنده ارسال نمایند . اینجاست که با توجه به سلیقه مشتری، نوع امضای وی (مثلاً گرد یا مستطیلی بودن آن)، سطح بودجه یا میزان مصرف این کالا نوع پایه و مکانیزم مهر معین می‌گردد .

زمانی که در پی ساخت مهر امضا در اکباتان یا مناطق دیگر هستیم، چنانچه این مهر شخصی بوده و حاوی نام و نام خانوادگی و امضا شخصیتی حقیقی باشد، ارائه تصویر کارت ملی صاحب مهر الزامیست .

این در حالیست که در ساخت مهر امضاء مربوط به ادارات، ارائه تصویر نامه درخواست رسمی در سربرگ سازمان مربوطه لازم می‌باشد؛ در نتیجه طراحی و تولید این محصولات بر پایه ارائه مدارک قانونی بوده و در غیر این صورت عملی خلاف قانون می‌باشد .

کاربردهای دیگر مهر امضاء

علاوه بر افرادی که به دلیل نارسایی‌هایی فیزیکی (مثلاً ابتلا به بیماری پارکینسون) امکان ارائه امضاهایی کاملاً یکسان را ندارند، باید گفت که بسیاری از انسان‌ها نیز به دلیل بی‌دقتی، عجله یا فراموش کردن امضای اصلی خود نمی‌توانند آن را تکرار کنند؛ در نتیجه استفاده از مهر امضا در اکباتان به آن‌ها نیز پیشنهاد می‌شود .

در مواردی هم که فردی ملزم به درج امضاهای متعدد و پرشماری بوده اما به دلیل کمبود وقت یا خسته شدن در اثر تکرار آن‌ها بدان بی‌میل است، استفاده از مهر امضاها سبب می‌شود تا نشانه‌هایی یکسان، تمیز و غیر قابل جعل بر روی برگه‌های مذکور نقش ببندد .

مهندسانی که باید روزانه تعداد زیادی نقشه یا طرح را تائید و نظارت کنند با این چالش دست به گریبان هستند که استفاده از این وسیله می‌تواند کمک بزرگی به آن‌ها کند .

مهر امضا در اکباتان

با عنایت به جمعیت قابل توجهی که در شهرک اکباتان ساکن بوده یا افرادی که بواسطه شغل خود در این شهرک حاضر می‌شوند، می‌توان عده زیادی را پیدا کرد که به مهر امضا ، همانند  تایپ پایان نامه در اکباتان ، ساخت مهر فوری در شهرک اکباتان و چاپ بنر در شهرک اکباتان نیاز داشته باشند .

چنانچه فرض کنیم کیفیت این محصولات در اولویت متقاضی بوده که برای حصول محصولی مرغوب‌ حاضر است تا سفارش خود را به مرکزی کمی دورتر بسپارد، می‌توان گفت که مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی با قرار داشتن در میدان کاج سعادت آباد گزینه مناسبی برای ارائه این محصول بوده و در این راه سفارشات مورد نظر را بواسطه پیک‌های خود به رایگان برای شما ارسال می‌نماید .

دیدگاهتان را بنویسید