پلات فایل های اتوکد در سعادت آباد : تا چند دهه پیش خانه های عموماً ویلایی یا دوطبقه بدون هیچگونه نقشه مدونی ساخته می شدند . صاحبان زمین ها با توجه به نظر و علاقه خود نقشه هایی خیالی و غیر قابل اطمینانی را در ذهن خود می کشیدند و بر اساس همان نقشه های ذهنی منتقل شده به معمارهای تجربی خانه های خود را بدون هیچ تفکری مهندسی می ساختند.

پس از تصویب قوانین مختلف در مورد لزوم ساخت و سازهای ایمن و  مهندسی شده و افزایش نظارت و اجرای سخت گیرانه شهرداری ها ، تاثیر مهم نقشه های ساختمانی و مهندسان معماری و نقشه کشی روز به روز پر رنگ تر جلوه کرد. امروزه دیگر حتی یک اتاقک کوچک هم بدون نقشه های مهندسی شده ساخته نمی شود زیرا صاحبان زمین ها می دانند که در صورت رعایت نکردن نکات مهم مهندسی سازه و ساختمان ، پروانه ساخت و تاییدیه شهرداری و بسیاری از امتیازات دیگر به ملک آنها تعلق نخواهد گرفت و همچنین در صورتی که احساس شود ملک ساخته شده ایمنی لازم را ندارد امکان تخریب آن از طرف شهرداری نیز وجود دارد.

به این ترتیب نقشه کشی به یکی از فعالیت های بسیار مهم و ضروری در صنعت ساخت و ساز بشری تبدیل شد . با گذر زمان و پیشرفت انسان در دنیای کامپیوتر و تولید انواع نرم افزارها که در حوزه های بسیار متفاوت استفاده می شدند نیاز به یک نرم افزار قوی و کامل در دنیای نقشه کشی کاملا احساس می شد. از سوی دیگر سختی کار فیزیکی و احتمال خطا و اشتباهات محاسباتی انسانی که بارها در کشیدن نقشه ها اتفاق می افتاد و گاهی باعث ایجاد خسارات و هزینه های زیادی می شد هم نیاز به یک نرم افزار قدرتمند در زمینه نقشه کشی را بیش از پیش نمایان می کرد.

در سال ۱۹۸۲ شرکت آمریکایی اتودسک نرم افزاری را با نام اتوکد به بازار ارائه کرد که به کمک آن مهندسان و نقشه کشان آن دوره می توانستند نقشه های خود را بکشند ، هر چند که نسخه اولیه این نرم افزار بسیار ضعیف تر از نسخه های امروزی آن بود. امروزه اما آخرین ورژن این نرم افزار که ۲۰۲۰ نام دارد به راحتی در بازار یافت می شود و در اختیار مهندسان و نقشه کشان قرار می گیرد. این نسخه از اتوکد با داشتن قابلیت های بیشمار ، نرم افزار قدرتمندی را در اختیار آنها قرار می دهد که به جرات می توان گفت تمام نیاز های یک مهندس و نقشه کش را برای ترسیم تمام جزئییات نقشه رفع خواهد کرد.

همسو با دیگر نقاط جهان در ایران هم با گسترش پایتخت از سمت غرب و شمال غرب ، فعالیت مهندسان و نقشه کشان در این مناطق بسیار گسترده شده است. از این رو پلات فایل های اتوکد در سعادت آباد ( پلات به معنی چاپ نقشه های ترسیم شده در اتوکد است) هم به طور ملموسی افزایش پیدا کرده است. از آنجایی که بیشتر دفاتر چاپ و چاپخانه هایی که مجهز به دستگاه های مناسب برای این کار هستند در مرکز شهر مستقر می باشند ، تعداد زیادی از مهندسان و نقشه کشان به خصوص افرادی که در مناطق غربی و شمال غرب تهران مشغول به نقشه کشی هستند مجبورند به منظور پلات فایل های اتوکد در سعادت آباد  از این منطقه با صرف هزینه و وقت زیادی خود را به مرکز شهر رسانده و بتوانند نقشه هایی که توسط این نرم افزار کشیده اند را روی کاغذ چاپ کنند.

جدا از هزینه و زمان ، مسائل متعدد دیگری هم هستند که این کار را امری سخت جلوه می دهند. به عنوان مثال پیدا کردن جای مناسب برای پارک ماشین ، آن هم در خیابان شلوغی مثل جمهوری کاری بسیار سخت و مشقت بار است. حال فرض کنید اگر این کار را به عهده پیک موتوری بگذارید چه اتفاقی می افتد؟ در بهترین حالت اگر فایل به سلامت به چاپخانه برسد و پس از چاپ باز هم تمام کاغذهای چاپ شده با صحت و سلامت به دست شما برسند ، شما هزینه زیادی را صرف کرایه پیک کرده اید.

اما خبر خوبی که می توان به تمام مهندسان و نقشه کشانی داد که محل سکونت و یا محل کارشان در حوالی سعادت آباد و شهرک غرب و مناطق اطراف آن می باشد ، این است که دیگر نیازی به اتلاف وقت و هزینه های اضافی نیست. برای پلات فایل های اتوکد در سعادت آباد شما به راحتی می توانید با ارائه فایل های خود به ما در مجموعه چاپ ایران کپی ، که در زمینه انواع چاپ بنر در سعادت آباد و همچنین فروش لوازم التحریر در سعادت آباد مشغول به کار هستیم ، با استفاده از سرویس ارسال رایگان ما ، نقشه های پلات شده خود را در اسرع وقت و با بهترین کیفیت ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید