ساخت مهر در غرب تهران : مهرها به عنوان واسطه‌های که رد یکسانی از جوهر روی زمینه‌های مختلف برجا می‌گذارند، به طور معمول یا به عنوان گواهی صدق و درستی یک نوشته مورد استفاده قرار گرفته و یا به منظور تسریع انجام امور و ثبت داده‌های یکسانی که نیاز به تکرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند .

در همین رابطه می‌توان مهرهای پزشکی، نظام مهندسی، وکالتی، شرکتی، برجسته و مهر امضاهای شخصی را در زمره گروه اول و مهرهای تاریخ زن، مهرهای تائید خرید از یک فروشگاه روی قبض فاکتور، مهرهای پشت نویسی چک‌های بانکی که پیشتر کاربرد وسیعتری داشته و حتی مهرهای تشویقی در مدارس که عموماً کاربردی عمومی و کم اهمیت‌تری نسبت به دسته اول دارند در گروه دیگری قرار می‌گیرند .

با صرف نظر از شکل ظاهری و جنس این محصولات که می‌توانند پلاستیکی، چوبی، برنجی، لیزری، اتوماتیک و … باشند، در ادامه قصد داریم تا با محوریت مهرهای فوری، در خصوص ساخت مهر در غرب تهران (مهرهای شرکتی و مهندسی) بیشتر صحبت کنیم ؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید !

ساخت مهر در غرب تهران

مهر شرکتی

می‌دانیم که به منظور داشتن شراکتی رسمی به سازوکاری نیاز داریم که بر پایه قوانین کشور بنا شده باشد . این سازوکار که در حقیقت همان شرکتیست که به ثبت می‌رسانیم، علاوه بر اینکه نقش، اندازه سهم و میزان مسئولیت هر فرد را در دایره سهامداران مشخص می‌نماید، به مجموعه‌هایی خارج از این محدوده نیز نقش هر عضو را بازگو کرده و بدین ترتیب آنان را به شخصیت‌هایی حقوقی تبدیل می‌کند .

در این مکانیزم، هریک از افراد صاحب امضاء قادر است تا به حساب‌های شرکت دسترسی داشته یا بواسطه امضای خود قراردادی را منعقد یا فسق کند . امکان سوء استفاده‌های احتمالی از یک سو و یا افتادن بار حقوقی بر دوش شخصیت حقیقی این فرد از سوی دیگر سبب شده است تا قوانین مذکور با تعریف عاملی دیگر، تا حدی از ریسک و خطرات این کار بکاهند .

این عامل که برای ساکنین نواحی غربی پایتخت همان ساخت مهر در غرب تهران می‌باشد سبب می‌شود تا تنها بواسطه حضور آن در پای یک برگه (مثلاً یک چک حقوقی) این سند رسمیت یافته و مورد قبول گیرنده یا طرف قرارداد قرار گیرد ، در نتیجه اینکه مهر یک شرکت به عنوان نشانی رسمی که همواره در محل شرکت نگه داشته می‌شود، عاملیست که صحت و اعتبار یک نوشته را به اثبات می‌رساند .

یک مهر شرکتی دارای چه ویژگی‌هاییست ؟

اگرچه قانونی برای شکل کلی مهر یک شرکت وجود نداشته (مثلاً اینکه چند رنگ بوده، شکل هندسی خاصی داشته باشد، از فونت یا سایز مشخصی برای درج نوشته‌های آن استفاده شده یا حاوی مطلب ویژه‌ای مانند آدرس و راه‌های ارتباطی شرکت باشد) و این سلیقه کارفرما یا سازنده مهر است ویژگی‌های کلی آن را مشخص می‌کند، اما می توان گفت که وجود نام کامل شرکت (مثلاً ذکر هر سه یا چهار سیلاب اسم آن)، لوگو یا نشان شرکت، نوع شرکت (مثلاً سهامی، با مسئولیت مجدد، تضامنی ) و همچنین شماره ثبت آن در ساخت مهر در غرب تهران ضروریست .

مهر نظام مهندسی

با متمرکز شدن روی موضوع فعالیت شرکت‌های فوق ، ممکن است برخی از آن‌ها در حوزه امور مهندسی و به طور ویژه در زیرشاخه رشته‌هایی نظیر راه و ساختمان، عمران و معماری فعالیت داشته باشند .در چنین شرایطی که ماحصل اقدامات این مجموعه‌ها به ساخت یک بنا منجر می‌شود، لازم است تا انجام هر مرحله توسط مسئول یا ناظر آن تائید شود تا ضمن جلوگیری از سوء استفاده یا شانه خالی کردن از بار مسئولیت، در صورت نیاز بتوان فرد کارشکن یا کم‌کار را شناسایی کرد .

اینگونه مهرها نیز با وجود التزام به داشتن اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی صاحب امتیاز ساخت مهر فوری در سعادت آباد یا مناطق دیگر، رشته مهندسی وی، شماره پروانه اشتغال ، شماره نظام مهندسی و شماره شهرسازی ( امضاء ثبت ) فاقد قاعده و قالب خاصی بوده بنا به سلیقه مجموعه سازنده و درخواست کارفرما طراحی و تولید می‌شود . با این حال استفاده از مهرهای مستطیلی ۵٫۵ × ۲ سانتی‌متری (افقی) رواج بیشتری نسبت به سایز اشکال هندسی دارند .

اگرچه به منظور ساخت مهر در غرب تهران گزینه‌هایی متعدد پیش روی ساکنین محله‌های سعادت آباد، شهرک غرب، شهرک اکباتان، مرزداران، پونک، گیشا و … وجود دارد، اما مراجعه و سپردن کار به یک همسایه می‌تواند به صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی منجر شود . در همین رابطه مجموعه چاپ دیجیتال ایران کپی به عنوان سامانه تخصصی ساخت مهر فوری آماده طراحی و تولید مهرهای مورد نظر مشتریان خود می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید